Факультет педагогічних технологій та освіти впродовж життя (ФПТОВЖ)
Спеціальність: 061 «Журналістика»
Освітньо-професійна програма: «Журналістика, реклама та цифрові медіа» (бакалавр)
Професія журналіст – це завжди бути в епіцентрі подій та оперативно перетворювати їх на новини, а рекламіст – зацікавлювати та просувати продукт за допомогою креативних рішень та сучасних технологій. Від професійності журналіста та рекламіста залежить громадська думка, тому робота з інформацією потребує якісної підготовки фахівців цієї галузі. Професіонал, який здатен продукувати, обробляти, верифікувати інформацію, розробляти та реалізовувати медіапроєкти, створювати рекламний контент від створення оригінальних ідей до виробництва готової продукції – найбільш затребуваний роботодавцями. На таких фахівців чекають в редакціях різноманітних медіа, аналітичних та цифрових відділах інтернет-маркетингових та маркетингових компаній, у рекламних агенціях, у відділах комунікацій державних органів та приватних бізнес-структур. Відтак, програма спрямована на оволодіння програмами відеомонтажу, створення аудіовізуальних спецефектів, роботи із зображеннями.
Факультет педагогічних технологій та освіти впродовж життя Державного університету «Житомирська політехніка» здійснює підготовку саме таких фахівців за спеціальністю 061 «Журналістика» (ОПП «Журналістика, реклама та цифрові медіа»).
Програма орієнтована на:
- поглиблене освоєння практичних навичок під керівництвом досвідчених журналістів;
- підготовку універсального журналіста, який матиме змогу працювати у різних сферах: журналістські розслідування, інформаційна, спортивна, економічна журналістики та ін.;
- оволодіння навичками роботи з цифровими медіа: веб-дизайн, виготовлення аудіовізуальної продукції;
- виготовлення рекламного контенту «під ключ»;
- диференційований підхід у роботі зі студентами: для екстравертів – акцент на роботі з публікою, для інтравертів – на роботі з інформацією;
- працевлаштування за спеціальністю ще у період навчання (медіаринок потребує підготовлених фахівців);
- навчальне стажування за кордоном.
У програмі враховано найкращий досвід європейських закладів вищої освіти та актуальні запити вітчизняного ринку праці.
Завдяки ґрунтовній підготовці випускники можуть обіймати широкий спектр посад:
- журналіст Інтернет-медіа
- тележурналіст
- радіожурналіст
- ведучий теле- і радіопередач
- редактор
- рекламіст
- аналітик у засобах масової інформації, рекламних та PR-агенціях
- спеціаліст із суспільно-політичних питань у соціальних та культурних закладах, політичних партіях, громадських організаціях
Таким чином, підготовлені кадри можуть працювати в:
- Інтернет-медіа
- на телебаченні
- на радіо
- PR-агенціях, рекламних і маркетингових агентствах
- прес-службах
- бізнес-корпораціях, соціологічних компаніях і громадських організаціях
Навчальний процес за спеціальністю 061 «Журналістика» (ОПП «Журналістика, реклама та цифрові медіа») забезпечується професорсько-викладацьким складом кафедри філософсько-історичних студій та масових комунікацій.
Висококваліфікований викладацький склад, запрошені лектори, журналісти-практики, рекламісти, тренери – це фахівці й експерти з колосальним досвідом, визнанням, а також із унікальними методиками роботи зі здобувачами освіти. Кафедра здійснює викладання освітніх компонент, без яких неможливе ґрунтовне формування висококваліфікованого фахівця з ґрунтовними знаннями та практичними навичками у різних сферах діяльності.
У процесі навчання студенти поглиблено вивчають світові стандарти журналістики, професійну етику та засоби професійної комунікації, способи переконання та впливу на аудиторію з урахуванням її особливостей, формують досконале вміння говорити, впливати, переконувати чи мотивувати слухачів, процес хронометражу та начитування текстів, акторську та операторську майстерність, медіаграмотні підходи до створення якісного інформаційного те рекламного продукту.
Активна наукова діяльність, зокрема участь у конференціях, професійних форумах, регулярне підвищення кваліфікації через формальну та неформальну освіти, стажування за кордоном, здійснюють науково-дослідну роботу зі студентами та підтримують тісні зв’язки з іншими закладами освіти. Наші спеціалісти мають досвід діяльності в якості експертів та ведучих політико-аналітичних теле- і радіопередач та створення соціальної реклами й телепередач.
Упродовж навчання кожен студент отримує індивідуальну підтримку та консультування, може на власний вибір обрати місце для проходження практики, професійного та наукового стажування. Крім того, надається можливість отримання закордонних стипендій та грантів, долучитися до участі у проєктах з академічної мобільності. Зокрема, студенти успішно проходять практику на телеканалі «СК1», випускають власні репортажі, беруть участь у «літніх» школах та інших навчальних проєктах у рамках співпраці з провідними європейськими закладами освіти.
На факультеті функціонує Центр медіатехнологій, де студенти навчаються створювати власну медіапродукцію, реалізують авторські проєкти та презентують їх на студентському телеканалі «Polylife».
Здобувачі проходять стажування у державних установах, організаціях, телевізійних та радіостудіях, аналітичних центрах з можливістю подальшого працевлаштування.
- Теорія та практика журналістської діяльності
- Аналітична журналістика
- Програмне забезпечення роботи медійника (відеомонтаж, обробка фото, спецефекти та ін.)
- Комунікативна практика: акторська та дикторська майстерності, постановка та емісія голосу
- Професійні стандарти журналістики та реклами
- Телевізійна журналістика
- Радіожурналістика
- Електронні медіа
- Міжнародна журналістика
- Дизайнерські рішення у рекламі
- Технології цифрових медіа
- Інформаційні технології виготовлення аудіовізуальної продукції
- Історія журналістики
- Історія реклами
- Теорія та практика реклами
- Технології виготовлення рекламної продукції
- Безпека журналіста в кризових умовах
- Загальна психологія та психологія кризових станів
- Українська мова у професійній діяльності
- Іноземна мова у професійній діяльності
- Державна інформаційна політика
- Медіапланування та медіаменеджмент
- Пропаганда та контрпропаганда
- Естетика реклами
Лекційні заняття проводяться в загальнофакультетських, загальноуніверситетських леційних аудиторіях, які обладнані сучасними технічними засобами навчання: мультимедійними проекторами та дошками, спеціалізованими екранами для відображення інформації, потужними звуковими системами. Застосування даних засобів дає змогу максимально візуалізувати матеріал, який викладається на лекціях, та забезпечити його належний звуковий супровід.
Практичні та лабораторні заняття проводяться як в аудиторіях кафедри комп’ютерної інженерії та кібербезпеки, так і в спеціалізованих аудиторіях та комп’ютерних класах. Під час проведення практичних та лабораторних занять також інтенсивно використовуються технічні засоби навчання та сучасне лабораторне обладнання.
Всі аудиторії, які задіюються для підготовки студентів, під’єднані до загальноуніверситетської комп’ютерної мережі та мережі Інтернет.
Навчальні матеріали з усіх навчальних дисциплін (курси лекцій, завдання для практичних і лабораторних робіт, завдання для самостійної роботи, засоби тестування тощо) розміщені на Освітньому порталі Державного університету «Житомирська політехніка», доступ до ресурсів якого можливий як з внутрішньої мережі університету, так і ззовні через мережу Інтернет. Освітній портал Житомирської політехніки є потужною платформою, яка забезпечує ефективне спілкування студента з викладачем.
Студенти Житомирської політехніки люблять свою Батьківщину і вважають справою честі й обов’язком служити їй!
Здобувачі, які опановують спеціальність «Філологія» (як хлопці, так і дівчата) мають можливість отримати військову освіту за програмою підготовки офіцерів запасу в Житомирському військовому інституті імені С.П. Корольова. Щороку цією можливістю користуються десятки студентів денної форми навчання Державного університету «Житомирська політехніка» (у деякі роки кількість їх сягала 100 осіб), а відтепер така можливість з’явилася й у студентів заочної форми навчання.
Військова підготовка здійснюється за такими спеціальностями:
- бойове застосування механізованих підрозділів;
- бойове застосування високомобільних десантних підрозділів;
- математичне та програмне забезпечення функціонування автоматизованих систем;
- технічне забезпечення функціонування стаціонарних засобів АСУ;
- експлуатація та ремонт засобів радіоелектронної боротьби;
- бойове застосування радіозв’язку спеціальної розвідки;
- спеціальний зв’язок та захист інформації.
Термін навчання становить 2 роки. Військова підготовка проводиться один навчальний день на тиждень.
Ступені освіти | Форма навчання | Термін навчання |
---|---|---|
Бакалавр | Денна | 4 роки |